Logo

Jeg har annulleret et køb, men modtager ingen tilbagebetaling

Efter udstedelse af en kreditnota, eller modtagelse af en returvare, har forretningen 14 dages frist til tilbagebetaling.

Først efter udløbet af fristen kan der gøre indsigelse. Indsigelse skal ske inden 8 uger fra oplyst leveringsdato. Du skal altid først have forsøgt at løse problemet med forretningen. Har du ikke en kreditnota, skal du vedlægge dokumentation for, at ydelsen er afbestilt eller varen er sendt retur, f.eks. en kvittering om leveringen, samt forretningens accept af, at du returnerer varen. På varer købt udenfor EU har du ikke automatisk returret.

Bemærk: Du skal altid gøre indsigelse inden 8 uger fra en bekræftet leveringsdato – også selvom du har annulleret handlen.

Før du går i gang, skal du have følgende klar:

  • Ordrebekræftelse, faktura og evt. kreditnota
  • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)
  • Datoer for modtagelse og returnering af varen (postkvittering for returnering og evt. Track & Trace nr.)

Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

Klik her og start din indsigelse

Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

Kontakt os
Åbningstider
Man-ons8 - 16 (8-20 efter aftale)
Torsdag8 - 17.30 (8-20 efter aftale)
Fredag8 - 16 (8-20 efter aftale)
Telefon96 82 13 33